Η ορθόδοξη θεολογία απέναντι στον δυτικό κόσμο – Μέρος 2ο
Η Αναγέννηση μας έφερε σε μία αντίληψη ότι η “πνευματικότητα” είναι η ενασχόληση με πράγματα που δεν είναι υλικά. Δηλαδή όρισε ως τον κατ’ εξοχήν πνευματικό άνθρωπο όποιον ασχολείται με τη νόηση και τον στοχασμό.
Για την ορθόδοξη θεολογία, ο κατ’ εξοχήν πνευματικός είναι αυτός που διαλέγεται με την παρουσία του Αγίου Πνεύματος. Η άλλη περίπτωση είναι αυτή των ανθρώπων που απλώς ασχολούνται με μη υλικά πράγματα.
Αυτή η εμπειρία του Αγίου Πνεύματος φαίνεται χαρακτηριστικά και στην πρώτη επιστολή του Ευαγγελιστή Ιωάννη, ο οποίος γράφει “Δεν μπορούμε να μη μιλάμε για όσα είδαμε, ακούσαμε και τα χέρια μας ψηλάφισαν”.
Συνεπώς δεν πρόκειται για έναν στοχασμό, μια θεωρία, ούτε για διδασκαλία ή κάποια αφηρημένη έννοια, αλλά για βεβαιώσεις εμπειρικές.
Με τον Δημήτρη Μαυρόπουλο